Laatst zag ik een leuke vraag voorbij komen op instagram:

 

Van welk muzieknummer krijg jij kippenvel?

De vraag kwam van energetisch marketeer Evi.

Onze paden zijn al regelmatig gekruist: via een persoonlijk ontwikkelingstraject dat we samen volgden en zij heeft voorheen mijn website gebouwd plus mijn social media op poten gezet.

 

De reden waarom Evi deze vraag stelde had met marketing te maken en hoe je je gekozen nummer kan uitdragen.

 

Ik hoefde niet lang na te denken over het nummer:

“Could you be loved” van Bob Marley and the Wailers

 

 

Wat ik wil uitdragen in mijn werk en wat ik doe

 

Dat doe ik aan de hand van de tekst.

Dus hoe ik dit nummer interpreteer om te zorgen dat anderen meer bewustwording krijgen.

Dat betekent niet dat – Bob Marley in dit geval – het zo bedoelde.

 

Als eerste, de titel.

 

 

 “Could you be loved?”

 

Als je niet van jezelf houdt, kan je niet op een gezonde manier van een ander houden.

Heb je genoeg zelfliefde om keuzes voor jezelf te maken.

 

Dan een gedeelte van de tekst:

 

“Don’t let them fool ya, or even try to school ya.”

 

 

Niets is wat het lijkt

 

We zijn geconditioneerd en geprogrammeerd om mee te lopen in een systeem.

Als het ware leven we in een hypnotische staat.

Ook in het financiële systeem.

Het werkt anders dan het lijkt en door je erin te verdiepen kun je daar je voordeel mee doen.

 

“We ‘ve got a mind of our own”:

 

Wees kritisch, neem niet alles klakkeloos aan en volg je intuïtie

 

“Don’t let them change ya, or even rearrange ya”:

 

Als jij verandert, of dingen anders doet, is dat confronterend voor anderen.

Die willen het liefst weer de oude vertrouwde versie van jou zien.

Dan hoeven ze hun eigen pijn, teleurstelling of leugens niet aan te kijken.

Doe wat goed voor jou voelt.

 

“We’ve got a life to live”

 

Leef jouw leven en niet dat van een ander

 

Wie jij in de kern bent en niet wie je denkt te moeten zijn.

Wees je authentieke, speciale en unieke zelf!

 

Dat allemaal is ook een belangrijk thema in het volgende boek.

 

Want vakantietijd is boeken leestijd

De vierde dimensie van Hans Peter Roel.

Op twee vlakken heeft dit boek mijn kijk op het leven veranderd :

In spirituele en educatieve zin.

Het is een fictief verhaal over een man met spirituele gaven en gevoel voor investeren.

 

Hij doorziet de financiële wereld en nadat hij – door hebzucht – al zijn vermogen is kwijtgeraakt, wordt hij  “toevallig” uitgenodigd om mee te werken aan een geheim project voor een beter systeem voor de wereld en de mensheid.

 

Na het lezen van het boek

weet je zeker dat toeval niet bestaat en dat je dat bewust in je voordeel kunt gebruiken door te vertrouwen op je intuïtie.

 

Klik hier om het te lezen.